RPA z nowymi standardami dla reklam kryptowalut

Rada Regulacji Reklamy w RPA włączyła nową klauzulę dla branży kryptowalutowej, której celem jest ochrona konsumentów przed nieetyczną reklamą.

Zgodnie z nową klauzulą wprowadzoną do sekcji III kodeksu reklamowego Republiki Południowej Afryki, firmy i osoby prywatne w tym kraju muszą przestrzegać standardów reklamowych odnoszących się do dostarczania produktów i usług kryptowalutowych.

Pierwsza klauzula wymaga, aby reklamy, w tym oferty kryptowalut, musiały wyraźnie i jasno stwierdzić, że inwestycje mogą spowodować utratę kapitału, „ponieważ wartość jest zmienna i może wzrosnąć, jak również spaść. Ponadto reklamy nie mogą być sprzeczne z ostrzeżeniami o potencjalnych stratach inwestycyjnych.

Reklamy dotyczące konkretnych usług i produktów muszą być wyjaśnione w sposób łatwo zrozumiały dla odbiorców. Ponadto reklamy muszą przekazywać wyważone komunikaty na temat stóp zwrotu, cech, korzyści i ryzyka związanego z danym produktem lub usługą.

Stopy zwrotu, projekcje lub prognozy muszą być również odpowiednio uzasadnione – dotyczy to również sposobu ich obliczania oraz warunków mających zastosowanie do podawanych stóp zwrotu. Wszelkie informacje dotyczące przeszłych wyników nie mogą być wykorzystywane do obiecywania przyszłych wyników lub zwrotów i nie powinny być przedstawiane w sposób, który tworzy korzystne wrażenie reklamowanego produktu lub usługi.

Reklamy dostawców usług kryptowalutowych, którzy nie są zarejestrowanymi dostawcami kredytów, nie powinny zachęcać do nabywania kryptowalut przy użyciu kredytu. Nie wyklucza to jednak reklamowania powiązanych metod płatności zapewnianych przez usługodawców.

Od influencerów i ambasadorów marek w mediach społecznościowych będzie się również oczekiwać przestrzegania pewnych standardów reklamowych. Obejmuje to wymóg dzielenia się faktycznymi informacjami, przy jednoczesnym zakazie oferowania porad dotyczących handlu lub inwestowania w aktywa kryptowalutowe oraz zakaz obietnic korzyści lub zwrotów.