TikTokowe filmy oznaczone popularnymi hashtagami związanymi z kryptowalutami – takimi jak #crypto, #cryptok i #cryptoadvice – zgromadziły łącznie ponad 6 miliardów wyświetleń.
Z najnowszych badań wynika, że ponad jedna trzecia influencerów kryptowalutowych na TikToku, platformie mediów społecznościowych dla młodego pokolenia, zamieściła wprowadzające w błąd filmy na temat Bitcoina i innych inwestycji kryptowalutowych.
Wiele osób polega teraz na TikTok jako pierwszym źródle informacji, zamiast iść do Google po odpowiedzi, ale ostatnie badanie z daapGamble zarzuca, że wielu influencerów dzieli się niesprawdzonymi błędnymi informacjami na temat inwestycji kryptowalutowych, często próbując przekonać nieostrożnych widzów do umieszczenia swoich – lub ich rodziców – ciężko zarobionych pieniędzy w kryptowalutach, które stracą pieniądze.
Wielu influencerów TikTok używa hashtagu „#cryptok” podczas zamieszczania treści związanych z kryptowalutami. DaapGambl przeanalizował 1 161 takich filmów TikTok i stwierdził, że więcej niż jeden na trzy wprowadzał w błąd. Badanie wykazało również, że zaledwie jedno na 10 kont lub filmów „kryptok” zawierało jakąś formę zrzeczenia się odpowiedzialności, która ostrzegała użytkowników przed ryzykiem związanym z inwestowaniem.
Z badania wynika, że że 47% twórców filmów o kryptowalutach na TikToku próbowało zarabiać pieniądze promując usługi. Tymczasem mainstreamowi influencerzy, tacy jak Kim Kardashian, Jake Paul i Soulja Boy, zostali wcześniej oskarżeni o promowanie kryptowalut bez ujawniania płatności, które otrzymali.
TikTok, a także jego chiński odpowiednik Douyi, to usługa hostingu krótkich form wideo należąca do chińskiej firmy ByteDance.[4] Hostuje filmy przesłane przez użytkowników, których czas trwania może wynosić od 3 sekund do 10 minut. Od czasu ich uruchomienia, TikTok i Douyin zyskały globalną popularność. W październiku 2020 roku TikTok przekroczył 2 miliardy pobrań mobilnych na całym świecie. W 2021 r. Cloudflare określiło TikToka mianem najpopularniejszej stronę internetową 2021 roku,
TikTok był wielokrotnie krytykowany za swoje praktyki prywatności i cenzurowanie treści tworzonych przez użytkowników LGBTQ+, a także treści krytykujących chiński rząd.