Narodowa Liga Futbolu Stanów Zjednoczonych (NFL) zabroniła wszystkim drużynom i członkom sponsorowania i reklam związanych z kryptowalutami, a także sprzedaży niewymiennych tokenów (NFT).
Jak donosi serwis „The Athletic”, NFL ograniczyło sprzedaż sponsoringu firmom handlującym kryptowalutami i NFT, dopóki liga „nie ustanowi strategii dla sportowych cyfrowych kart kolekcjonerskich i sztuki”. Nowe informacje na ten temat zostały udostępnione przez anonimowego członka NFL zaznajomionego z tą sprawą. – Klubom zabrania się sprzedawania lub w inny sposób zezwalania w mediach kontrolowanych przez kluby na reklamy określonych kryptowalut, początkowe oferty monet, sprzedaż innych kryptowalut lub jakiejkolwiek innej kategorii mediów w odniesieniu do blockchain, zasobów cyfrowych lub firmy blockchain, z wyjątkiem przypadków określonych w niniejszym polityka – powiedział.
Idąc wbrew NFT i trendom sprzedaży tokenów z głównych drużyn piłkarskich, takich jak PSV Eindhoven, Manchester City i Arsenal, a także National Basketball Association, NFL przynajmniej na razie wykluczyło tworzenie lub sprzedaż drużynowych NFT. Jeden z urzędników NFL poinformował, że zespoły będą mogły omawiać umowy sponsorskie z doradztwem inwestycyjnym i/lub firmami świadczącymi usługi zarządzania funduszami związanymi z kryptowalutami, jeśli ich prawa do sponsorowania reklam ograniczają się do promowania marek korporacyjnych firmy.
Legendarny piłkarz Lionel Messi, gwiazda tenisa Naomi Osaka i inne gwiazdy sportu wykazywały wcześniej zainteresowanie inwestycjami kryptograficznymi. 15 lipca 2021 r. gwiazda NFL, Saquon Barkley, podzielił się swoim zamiarem zamiany płatności poparcia na Bitcoin (BTC). Barkley wymienił inflację jako jeden z głównych powodów, dla których nie można oszczędzać bogactwa. – Dlatego zamierzam brać pieniądze na działania marketingowe w bitcoinie – powiedział.
National Football League (Narodowa Liga Futbolowa) to największa zawodowa liga futbolu amerykańskiego, złożona z 32 zespołów. Liga powstała w roku 1920, jako American Professional Football Association (Amerykańskie Stowarzyszenie Futbolu Zawodowego) i zmieniła nazwę na obecną dwa lata później. Podczas sezonu każdy z zespołów ligi rozgrywa 16 meczów w przeciągu 17 tygodni[2] – zazwyczaj w okresie od września do grudnia. Po zakończeniu sezonu następuje faza rozgrywek play-off, w której uczestniczy po 6 najlepszych zespołów w obu konferencjach: czterech zwycięzców dywizji oraz dwie drużyny niezwycięskie („dzikie karty”) z najlepszym dorobkiem punktowym w danej konferencji. Faza kończy się zwycięstwem jednej z drużyn, która staje się mistrzem swojej konferencji i awansuje do finału ligi, Super Bowl, w którym mierzy się z mistrzem drugiej konferencji. Super Bowl rozgrywa się na uprzednio wybranym obiekcie – zazwyczaj jest to stadion jednej z drużyn ligi. Tydzień przed finałem, odbywa się Pro Bowl, mecz gwiazd obu konferencji.