Formuła 1 rejestruje znak towarowy dla kryptowaluty, NFT i Metaverse

Formuła 1 pragnie ugruntować swoją pozycję w ekosystemie Web3 dzięki ośmiu niedawno złożonym znakom towarowym dla swojego globalnie rozpoznawalnego skrótu „F1”.

Jak poinformował prawnik ds. znaków towarowych Mike Kondoudia, liga samochodów wyścigowych złożyła osiem wniosków o rejestrację znaku towarowego obejmującego kryptowalutę, niezbywalne tokeny (NFT), rynki kryptowalut, sklepy detaliczne z dobrami wirtualnymi, handel i wydobycie kryptowalut oraz transakcje finansowe blockchain.

Wszystko wskazuje na to, że Formuła 1 zamierza odegrać znaczącą rolę w powstającym ekosystemie Web3, ze swoim znakiem towarowym obejmującym oprogramowanie do użytku z kryptowalutami, meta tokenami, cyfrowymi kolekcjami i NFT, a także oprogramowaniem do płatności i transakcji wymiany walut cyfrowych. Poza oprogramowaniem, Formula One planuje również oferować usługi sklepu detalicznego w zakresie towarów wirtualnych, a także zapewnić rynek internetowy dla kupujących i sprzedających kryptowaluty i NFT.

Zgodnie ze złożonym znakiem towarowym, F1 będzie również uczestniczyć w transakcjach finansowych za pośrednictwem technologii blockchain, zapewniając cyfrową walutę lub cyfrowy token. Zakres znaku towarowego obejmuje również usługi rozrywkowe wykorzystujące dobra wirtualne, a mianowicie dzieła sztuki do pobrania, kryptowaluty, cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie, krypto-kolekcje i NFT do użytku w środowiskach online, wirtualnych, rozszerzonych i mieszanych rzeczywistości.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że w sierpniu 2022 r. dział znaków towarowych F1 zarejestrował dwa nowe zgłoszenia znaków towarowych w Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych dla obwodu Las Vegas, gdzie marka i logo firmy mają  być eksponowane podczas przyszłorocznego wyścigu.

Formuła 1 jest jedną z kilku dużych marek, które szukają ekspozycji na gospodarkę Web3, która wciąż znajduje się w początkowej fazie rozwoju.