Platforma danych PYMNTS wspólnie z Bitpay opracowała adresowaną do handlowców ankietę, w której próbowano ustalić, czego ankietowani oczekują od walut cyfrowych i ich wpływu na płatności i firmy.
W raporcie zatytułowanym „Paying With Cryptocurrency”, badacze stwierdzili, że wśród firm o rocznym dochodzie 1 miliarda dolarów 85% przyjmuje płatności kryptowalutowe, aby znaleźć i zdobyć nowych klientów. Z drugiej strony 82% wszystkich handlowców, którzy wzięli udział w badaniu, podało eliminację pośredników przez kryptowalutę jako powód przyjęcia jej jako metody płatności.
Oprócz tego wyniki pokazały również, że 77% badanych handlowców przyciąga do akceptacji kryptowalut również ze względu na niższe opłaty transakcyjne. Z ankiety wynika również, że opłaty za przetwarzanie transakcji kryptowalutowych wynoszą około 1%. Jest to znacznie niżej niż zwykłe opłaty od 1,5% do 3,5% pobierane przez inne opcje płatności, takie jak karty kredytowe.
Podczas gdy analiza wykazuje pozytywne perspektywy dotyczące kryptowalut, niektórzy handlowcy informują, że bariery techniczne i wyzwania nadal stają na ich drodze do przyjęcia płatności kryptowalutowych. Spośród handlowców, którzy jeszcze nie akceptują kryptowalut, 68% stwierdziło, że wynika to z wyzwań, jakie napotykają przy wdrażaniu technologii w kasie.
Pomimo kryptowalutowej zimy, raport opublikowany przez Cointelegraph Research w czerwcu 2022 r. wykazał, że szeroki zakres firm pochodzących z różnych branż już zintegrował opcje płatności kryptowalutowych. Od platform rozrywkowych, jak do platform rezerwacji podróży, ekosystem kryptowalutowy nadal się rozszerza wraz z postępem globalnej adopcji.