Coraz więcej zgłoszeń znaków towarowych dla kryptowalut, NFT i Metaverse

Do końca sierpnia 2022 r. liczba wniosków o rejestrację znaków towarowych związanych z kryptowalutami, niezbywalnymi tokenami, Web3 i Metaverse przekroczyła liczbę wniosków złożonych w 2021 roku.

Według danych opracowanych przez prawnika ds. własności intelektualnej Mike’a Kondoudisa, osoby fizyczne i firmy złożyły ponad 3,6 tys. wniosków o znak towarowy dla kryptowalut i usług związanych z kryptowalutami w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych, w porównaniu z 3 516 w całym 2021 roku. Ponadto Kondoudis poinformował, że liczba wniosków NFT to ponad 5,8 tys. w 2022 r. w porównaniu z 2 087 w 2021 r., Z kolei liczba zgłoszeń znaków towarowych związanych z Metaverse lub Web3 wzrosła ponad dwukrotnie – wyniosła 1866 w 2021 roku i 4150 w sierpniu 2022 roku.

Dane z marca 2022 r. wykazały największą liczbę zgłoszeń we wszystkich trzech typach aplikacji, z 1 078 dla NFT, 604 dla kryptowalut i 759 dla Metaverse, podczas gdy w lipcu i sierpniu odnotowano najniższą liczbę wniosków. Szef firmy  Warto w tym miejscu przypomnieć, ze w marcu 2022 r. szef firmy Meta Mark Zuckerberg ogłosił, że przedsiębiorstwo przygotowuje się do udostępnienia NFT na Instagramie.

Tymczasem 1 września 2022 r. luksusowa marka Hermès złożyła wniosek o znak towarowy w Stanach Zjednoczonych w celu wykorzystania jej nazwy w Metaverse, NFT i wirtualnej walucie po tym, jak przedsiębiorstwo złożyło pozew przeciwko założycielowi MetaBirkins Masonowi Rothschildowi za rzekome czerpanie zysków ze sprzedaży NFT o nazwie Birkin. Ponadto w 2022 r. znaczące firmy w przestrzeni kryptowalutowej i poza nią, w tym Meta, Formuła 1, Mastercard, McDonald’s, Gatorade oraz amerykańskie siły kosmiczne złożyły wnioski do Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych, które dotyczą produktów wirtualnych lub są związane z kryptowalutami i blockchainem.