Brytyjska Komisja Prawa, której zadaniem jest monitorowanie prawa w Wielkiej Brytanii i rekomendowanie reform, poinformowała, że Anglia i Walia nie potrzebują reformy prawa ustawowego w zakresie inteligentnych umów prawnych w przestrzeni aktywów cyfrowych.
W komunikacie opublikowanym 25 listopada 2021 r. komisja stwierdziła, że inteligentne kontrakty zbudowane przy użyciu technologii rozproszonej księgi są dozwolone w obecnych ramach prawnych Anglii i Walii. Komisja Prawa zaleciła jedynie „stopniowy rozwój prawa zwyczajowego” zgodnie z potrzebami istniejących ram, ale także zachęciła wszystkie strony inteligentnych kontraktów do wyjaśnienia ryzyka związanego z „wykonywaniem kodu” i wszelkich innych niezbędnych warunków.
Komisja stwierdziła, że wnioski zostały opracowane na podstawie wniosków, do których doszła brytyjska grupa robocza ds. jurysdykcji, która w 2019 r. uznała inteligentne kontrakty za umowy możliwe do wyegzekwowania zgodnie z lokalnymi przepisami, oprócz oznaczenia aktywów kryptograficznych jako nieruchomości zbywalnej. Jednak grupa dodała, że ma na celu współpracę z rządem Wielkiej Brytanii nad projektem badającym wszelkie potencjalne konflikty przepisów dotyczących pojawiających się technologii w 2022 roku.
„Analiza Komisji Prawa pokazuje elastyczność prawa zwyczajowego w celu dostosowania do zmian technologicznych, szczególnie w kontekście inteligentnych umów prawnych” – czytamy w komunikacie. „Potwierdza, że jurysdykcja Anglii i Walii stanowi idealną platformę dla biznesu i innowacji”.
„Ponieważ inteligentne umowy prawne stają się coraz bardziej powszechne, Komisja przewiduje, że rynek opracuje ustalone praktyki i klauzule modelowe, które strony będą mogły wykorzystać w celu uproszczenia procesu negocjowania i opracowywania inteligentnych umów prawnych” – napisano w dokumencie.
Ustalenie, które regulacje i przepisy mają zastosowanie do rynków wschodzących, w tym kryptowalut i blockchain, w dużej mierze ograniczały się do poszczególnych rządów, pomimo widocznej potrzeby ustanowienia ram dla transakcji transgranicznych i innych działań mających wpływ na więcej niż jeden kraj. Niektórzy zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym twierdzili, że nadzór regulacyjny i represje ostatecznie przyniosą korzyści przestrzeni kryptograficznej, podczas gdy inni twierdzą, że organy regulacyjne powinny dostosować istniejące ramy do zasobów cyfrowych, a nie odwrotnie.