Faraway zyskuje finansowanie dzięki giełdzie kryptograficznej

Studio gier założone przez weteranów Scopely i Glu Mobile, zebrało 21 milionów dolarów w rundzie finansowania Series A prowadzonej przez Lightspeed Venture Partners i główną giełdę kryptograficzną FTX.

Wraz z 8-milionową rundą seed, Faraway ma teraz 30 milionów dolarów w całkowitym finansowaniu od renomowanych inwestorów ekosystemu kryptograficznego a16z, Sequoia Capital, Pantera Capital, Jump Capital i Solana.

Firma rozwija swój flagowy tytuł, przeglądarkową grę wieloosobową na żywo o nazwie Mini Royale: Nations, na blockchainie Solana. Zgodnie z zapowiedziami zespół pracował wcześniej nad popularnymi grami, takimi jak „Disney’s Sorcerer’s Arena”, „WWE Champions”, „The Walking Dead: Road to Survival” i „Looney Tunes: World of Mayhem”.

Zapytany o to, dlaczego z perspektywy dewelopera wybrali Solana zamiast Ethereum, współzałożyciel Faraway, Alex Paley, wyjaśnił, że Ethereum nie wchodziło w grę ze względu na wolny czas transakcji i wysokie opłaty za gaz. – Szukaliśmy blockchaina z szybkimi i tanimi transakcjami, dużym rozwojem ekosystemu i zespołem, któremu moglibyśmy zaufać z punktu widzenia technicznej doskonałości – powiedział.

Rust, język programowania Solany, jest dobrze znany wśród twórców gier. Paley przyznał, że Ethereum i jego rozwiązania warstwy drugiej mają sporą społeczność, ale wypłata zarobionych tokenów jest znacznie trudniejsza w przypadku większości rozwiązań warstwy drugiej Ethereum. – Solana oferuje szybkość i dostęp do natywnej płynności na platformie – dodał Paley. – Podczas gdy większość innych blockchainów stara się pozostać niezależnym od branży, Solana wkłada wiele wysiłku i zasobów w tworzenie konkretnych narzędzi i infrastruktury, aby wspierać potrzeby studiów tworzących gry o złożonych gospodarkach i systemach czasu rzeczywistego – powiedział.

Komentując rundę finansowania, twórca Solany, Anatolij Jakowenko, podkreślił zdecentralizowane gry jako kolejną granicę dla technologii blockchain. – Gra, którą tworzy Faraway, ma potencjał, aby udostępnić Web 3.0 setkom milionów użytkowników – przyznał.

Konfiguracja Mini Royale: Nations oparta na przeglądarce pozwala graczom grać na dowolnym sprzęcie z przeglądarką internetową bez wymagań instalacyjnych. – Największym wyzwaniem przy tworzeniu gry przeglądarkowej jest wierność graficzna – powiedział Paley. – Kiedy jednak pojawi się WebGPU, powinniśmy znacznie poprawić jakość grafiki – dodał.