Elon Musk zapytał użytkowników Twittera, czy jego firma powinna akceptować DOGE jako formę płatności za zakupione od niej samochody.
11 maja 2021 r. Musk przeprowadził ankietę na Twitterze, pytając respondentów, czy chcą, aby Tesla akceptował Dogecoin jako metodę płatności. Ankieta, opublikowana o godzinie 8:00 czasu UTC, zebrała ponad 400 000 odpowiedzi w ciągu pierwszych 10 minut.
Zgodnie z oczekiwaniami, tweet Muska wywołał znaczącą reakcję na cenie Dogecoin, a 15-minutowy wykres pokazał nagły wzrost ceny akcji DOGE zbiegający się w czasie z opublikowaniem sondażu.
Tymczasem zwolennicy Dogecoina wzywają dyrektora generalnego Tesli do dodania kryptowaluty o tematyce Shiba Inu do listy akceptowanych metod płatności, biorąc pod uwagę wyraźne zamiłowanie Muska do tokena.
Tymczasem Tesla już akceptuje Bitcoin (BTC) jako metodę płatności za swoje pojazdy elektryczne. Firma ogłosiła tą wiadomość w marcu 2021 roku, deklarując jednocześnie zamiar uruchomienia węzła Bitcoin. Tesla oświadczyła również, że „HODL” otrzyma płatności BTC za swoje samochody.
Elon Musk to amerykański przedsiębiorca i filantrop, a także założyciel lub współzałożyciel przedsiębiorstw PayPal, SpaceX, Tesla, Neuralink i Boring Company. Jest dyrektorem generalnym i technicznym w SpaceX oraz dyrektorem generalnym i głównym architektem w Tesla Inc. Według informacji agencji Bloomberg w styczniu 2021 jego majątek wynosił 188,5 mld dolarów („Forbes” podaje kwotę 189,7 mld dolarów). Jest uznawany za najbogatszego człowieka na świecie.
Musk jest jednym ze współzałożycieli przedsiębiorstwa Tesla Motors i głównym architektem jej produktów. Od października 2008 r. jest jej dyrektorem generalnym. Tesla Motors wyprodukowała w pełni elektryczny samochód sportowy Tesla Roadster – skierowany do zamożnych klientów, którzy kupując go sfinansowali badania i projektowanie tańszych modeli. Kolejnym modelem jest sprzedawany od 2012 roku Model S – czterodrzwiowy rodzinny sedan, w najtańszej wersji kosztujący połowę tego co Roadster. Na bazie Modelu S zaprojektowano również crossover Model X z napędem na cztery koła i dwoma silnikami elektrycznymi. Samochody mają 60 proc. wspólnych części. W marcu 2016 Musk zaprezentował ekonomiczny Model 3 o podstawowej cenie 35.000 dolarów, który jest przeznaczony dla masowego odbiorcy. Samochód wszedł na rynek w lipcu 2017. Musk planuje również sprzedaż elektrycznych układów napędowych, które umożliwiłyby innym przedsiębiorstwom tworzenie własnych modeli bez konieczności opracowywania ich od podstaw.