Michael Saylor ogłosił zakup przez MicroStrategy kolejnych 15 milionów dolarów bitcoinów w miarę jak firma nadal osiąga średni koszt dolara w BTC.
Szał zakupów Bitcoinów w MicroStrategy nie zwalnia po tym, jak dyrektor generalny firmy Michael Saylor poinformował o zakupie przez przedsiębiorstwo kolejnych 328 bitcoinów (BTC). W momencie zakupu 1 BTC kosztował około 45 710 dolarów.
Dzięki inwestycji całkowite zasoby Bitcoinów w MicroStrategy wynoszą obecnie 90 859 monet, co stanowi równowartość 4,3 miliarda USD w oparciu o aktualną cenę BTC. Firma uśredniła koszt w dolarach w Bitcoin w ciągu ostatnich pięciu miesięcy, pozostawiając średnią cenę każdego zakupu Bitcoin na poziomie 24 063 USD za monetę.
Firma po raz pierwszy nabyła Bitcoiny w sierpniu 2020 r. wydając 250 milionów dolarów na 21.454 monety. MicroStrategy kupowało kolejne BTC pod koniec 2020 roku, ostatecznie gromadząc ponad 70 000 monet na przełomie 2020 i 2021 roku.
W lutym 2021 przedsiębiorstwo poinformowało, że zamierza zebrać dodatkowe 900 milionów dolarów na dalsze zakupy Bitcoinów – ostatecznie kwota ta przekroczyła 1 miliard dolarów, gdy 24 lutego 2021 r. zakupiono dodatkowe 19.452 monety. Na dzień 1 marca 2021 r. całkowity nakład MicroStrategy na Bitcoin wynosił 2,18 miliarda dolarów, podczas gdy obecne ceny monet wyceniają posiadane przez firmę zasoby na 4,3 miliarda dolarów. Oznacza to, że firma w ciągu pięciu miesięcy zarobiłaby ponad 2 miliardy dolarów na sprzedaży BTC. Jednak nie ma powodu, aby sugerować, że stanie się to w najbliższym czasie. Saylor powiedział wcześniej, że kupowanie Bitcoinów było jednym z dwóch celów korporacyjnych firmy, wraz z rozwojem działalności w zakresie oprogramowania analitycznego.
MicroStrategy to największa niezależna, notowana na giełdzie firma Business Intelligence, posiadająca platformę analityczną dla przedsiębiorstw. Zoptymalizowana pod kątem wdrożeń w chmurze i lokalnych, platforma zawiera HyperIntelligence, technologię, która nakłada przydatne dane przedsiębiorstwa na popularne aplikacje biznesowe, które pomagają użytkownikom podejmować szybsze decyzje.