Elon Musk poinformował, że twórcy działający na popularnej platformie social mediowej mogą już zarabiać na swoich treściach.
Od czasu przejęcia Twittera przez Muska, firma podjęła kilka drastycznych środków, aby przekształcić się w dochodowy biznes, w tym masowe zwolnienia i wprowadzenie subskrypcji Twitter Blue. Podczas gdy wiele wcześniej zweryfikowanych osób oparło się prośbie o miesięczną opłatę, aby uzyskać niebieski checkmark na Twitterze, Musk widział to jako bardzo potrzebny strumień przychodów dla firmy.
Nowa funkcjonalność pozwala użytkownikom na monetyzację wszystkich form postów na Twitterze globalnie – i jest skierowana do poprawy zaangażowania zwolenników i tworzenia nowych strumieni przychodów na platformie mediów społecznościowych. Funkcja „Subskrypcje” pozwala użytkownikom Twittera pobierać od zwolenników miesięczną cenę z jednego z punktów cenowych udostępnionych przez Twittera. Po dokonaniu płatności subskrybenci uzyskują dostęp do ekskluzywnych treści od twórcy, które nie są widoczne dla ogółu społeczeństwa.
Twitter pozwoli twórcom zachować 97% przychodów do 50 tys. dolarów w ramach zarobków w całym życiu, po czym podział przychodów spadnie do 80% dla twórców. Gigant mediów społecznościowych nawiązał współpracę z procesorem płatności Stripe, aby wypłacać twórcom na Twitterze.
Jednak podział przychodów rozpocznie się dopiero po tym, jak użytkownicy zarobią minimalny próg 50 dolarów. Usługi subskrypcyjne są bezzwrotne, nawet jeśli konto twórcy na Twitterze zostanie zawieszone z jakiegokolwiek powodu. W takich scenariuszach użytkownicy są zobowiązani do ręcznego wypisania się z subskrypcji, aby uniknąć automatycznych miesięcznych płatności na nieaktywne konta na Twitterze.
Trwające inicjatywy Muska dotyczące przeprojektowania Twittera przewidują również sztuczną inteligencję (AI) wykorzystywaną do wykrywania i powstrzymywania dezinformacji na platformie mediów społecznościowych. Musk zakupił prawie 10 tys. procesorów graficznych, aby zbudować nadchodzące narzędzia AI, mimo że ostrzegał świat przed rozwojem sztucznej inteligencji ze względu na obawy społeczne.
Twitter to serwis społecznościowy udostępniający usługę mikroblogowania. Zarejestrowany w nim użytkownik może wysyłać i odczytywać tak zwane tweety – krótkie wiadomości tekstowe o maksymalnej długości 280 znaków.