Sukces Metaverse będzie polegał na większym skupieniu się na maksymalizacji ludzkiego doświadczenia, którego celem jest dostarczenie pozytywnych doświadczeń dla konsumentów, użytkowników końcowych i obywateli.
Podczas gdy rynek niedźwiedzia w 2022 r. zniwelował emocje związane z pączkującymi subekosystemami kryptowalutowymi, takimi jak tokeny niezbywalne (NFT), Metaverse pozostaje dobrze przygotowany na długoterminowe zakłócenia. Biorąc pod uwagę niezliczone przypadki zastosowań konsumenckich i biznesowych, które metawersja może zaspokoić, raport McKinsey & Company podkreśla potencjał tej technologii do wygenerowania nawet 5 bilionów dolarów wartości do 2030 roku.
Aby metawersja mogła osiągnąć swój pełny potencjał, raport podkreślił potrzebę czterech czynników technologicznych – urządzeń (AR/VR, czujników, haptyki i urządzeń peryferyjnych), interoperacyjności i otwartych standardów, platform ułatwiających i narzędzi rozwojowych. Na sukces Metaverse waży jednak większy nacisk na maksymalizację ludzkiego doświadczenia, którego celem jest dostarczenie pozytywnych doświadczeń dla konsumentów, użytkowników końcowych i obywateli.
Do tej pory inicjatywy metaverse związane z marketingiem, uczeniem się i wirtualnymi spotkaniami odnotowały najwyższy poziom przyjęcia w różnych branżach. Jednak większość inicjatyw wokół Metaverse odnotowała niski-średni poziom adopcji.
Firma McKinsey oszacowała, że ponad 50 procent wydarzeń na żywo może odbywać się w metaverse do 2030 roku, potencjalnie generując nawet 5 bilionów dolarów wartości. Metaverse ma dobrą pozycję do goszczenia współczesnych romantyków, ponieważ jedna trzecia badanych singli wykazała zainteresowanie randkami w wirtualnym świecie.
Tymczasem według badania przeprowadzonego przez Dating.com, platformę do kojarzenia online dzięki postępowi w technologii aplikacji randkowych i metaverse, więcej randkowiczów jest otwartych na nawiązywanie połączeń, które obejmują różne miasta, kraje, a nawet kontynenty. Z wykorzystaniem Metaverse single są otwarci na umawianie się z ludźmi z różnych lokalizacji geograficznych.