Urząd Monetarny Singapuru stoi na stanowisku, że dostawcy usług kryptowalutowych nie powinni udzielać żadnych kredytów ani przyjmować płatności z kart kredytowych od swoich klientów.
W ostatnim czasie bank centralny Singapuru wydał dwa dokumenty konsultacyjne dotyczące propozycji uregulowania działalności dostawców usług cyfrowych tokenów płatniczych (DPTSP) i emitentów stablecoinów na mocy ustawy o usługach płatniczych. Oba dokumenty mają na celu zmniejszenie ryzyka dla konsumentów związanego z handlem kryptowalutami i poprawę standardów transakcji związanych ze stablecoinami.
Pierwszy dokument zawiera propozycje dotyczące usług cyfrowych tokenów płatniczych (DPT) lub usług związanych z głównymi kryptowalutami, takimi jak Bitcoin), Ether lub XRP. Według organu jakakolwiek forma kredytu lub dźwigni w handlu DPT spowodowałaby powiększenie strat, potencjalnie prowadząc do większych strat niż inwestycja klienta.
Urząd Monetarny Singapuru zaproponował zakazanie DPTSP dostarczania klientom detalicznym jakiegokolwiek instrumentu kredytowego, czy to w formie walut fiat czy kryptowalut. Według regulatora, dostawcy usług kryptowalutowych nie powinni również mieć prawa do przyjmowania jakichkolwiek depozytów dokonywanych za pomocą kart kredytowych w zamian za usługi kryptowalutowe. „Urząd proponuje, aby DPTSP zapewniły, że aktywa klientów są oddzielone od własnych aktywów DPTSP i utrzymywane na korzyść klienta” – podkreślili przedstawiciele banku centralnego. Poza tym urząd zasugerował również, że DPTSP powinny rozważyć przyjęcie testów konsumenckich w celu oceny wiedzy klientów detalicznych na temat ryzyka związanego z kryptowalutami.
Drugi dokument konsultacyjny zawiera propozycje dotyczące podejścia regulacyjnego dla stablecoinów w Singapurze, zapewniając zestaw wymagań biznesowych i operacyjnych dla emitentów stablecoinów. Proponuje się ograniczenie emitentów stablecoinów z pożyczania lub stakowania stablecoinów powiązanych z jedną walutą (SCS), a także z pożyczania lub obrotu innymi kryptowalutami. „Ma to na celu wyodrębnienie ogrodzenia i złagodzenie ryzyka dla emitenta SCS w miejsce kompleksowego systemu kapitału opartego na ryzyku. Taka działalność może być nadal prowadzona z innych powiązanych podmiotów” – czytamy w dokumencie konsultacyjnym.