Poszkodowani, których dotknęła przerwa w wypłatach za pośrednictwem kryptogiełdy mogą informować o swoich stratach za pośrednictwem forum internetowego na oficjalnej stronie Tajlandzkiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.
Tajlandzka Komisja Papierów Wartościowych i Giełd podjęła działania w celu zebrania wszystkich niezbędnych informacji od inwestorów na temat tego, w jaki sposób zostali poszkodowani wstrzymaniem wypłat przez tajską giełdę kryptowalut Zipmex. 25 lipca 2022 r. regulator oficjalnie ogłosił, że klienci giełdy mogą przesyłać informacje za pośrednictwem forum internetowego na oficjalnej stronie tajskiej komisji.
Komisja otrzymała szereg skarg po tym, jak giełda kryptowalut tymczasowo zawiesiła wypłaty tajskich bahtów i aktywów cyfrowych w dniu 20 lipca 2022 r. „Komisja wysłała list, w którym zwróciła się do firmy Zipmex z prośbą o zapewnienie skutecznego systemu kontaktu z klientami i obsługi skarg, a także o uwzględnienie ochrony interesów klientów” – napisano w komunikacie.
Zipmex jest jedną z głównych giełd kryptowalutowych oficjalnie regulowanych przez rząd Tajlandii obok takich platform jak Upbit i Bitkub. Giełda wstrzymała wypłaty powołując się na „kombinację okoliczności”, które były poza kontrolą firmy, w tym „zmienne warunki rynkowe”. Zipmex częściowo wznowił niektóre operacje na platformie, ponownie uruchamiając wypłaty ze swojego portfela handlowego po dwóch dniach od wyłączenia wypłat. „Transfer z Z Wallet, depozyt i handel będą nadal wyłączone do odwołania” – poinformowała firma.