Solana Ventures tworzy fundusz dla GameFi i DeFi w Korei Południowej

Nowy fundusz ma wspierać rozwój projektów NFT, gier i DeFi na Solanie oraz pomóc w utrzymaniu się na nogach byłym programistom Terra po upadku ich firmy.

Oprócz wspierania projektów zbudowanych na Solanie fundusz pomoże utrzymać na powierzchni niektóre projekty oparte na Terrze po upadku tego ekosystemu w maju 2022 r. – Deweloperzy nie zrobili nic naprawdę złego, ale zostali pozostawieni na lodzie – powiedział dyrektor generalny ds. gier w Fundacji Solana Johnny B. Lee.

Nowy fundusz pomaga ugruntować cel Solany, jakim jest stanie się idealnym blockchainem dla gier. Solana Ventures uruchomiła podobny fundusz gamingowy o wartości 100 milionów dolarów wraz z giełdą kryptowalut FTX i Lightspeed Ventures w listopadzie 2021 roku. Posiada również fundusz o wartości 150 milionów dolarów z firmami Forte i Griffin Gaming Partners, których działalność skupia się na grach.

Oczekuje się, że w obecnej dekadzie Korea Południowa stanie się zagłębiem rozwoju NFT i metaverse, ponieważ rząd przeznaczył 187 milionów dolarów na budowę własnego ekosystemu metaverse. Koreańska metawersja będzie się głównie koncentrować na rozwoju treści cyfrowych i korporacji cyfrowych. Z kolei Fundacja Solana liczy na to, że zainteresowanie finansami w grach (GameFi) i zdecentralizowanymi finansami (DeFi) wzrośnie, ponieważ firmy zaczną walczyć o pieniądze z dotacji.

Tymczasem trwa zaciekła rywalizacja o szybkie zbudowanie najlepszych platform, a kilka południowokoreańskich platform, takich jak Klaytn layer-1 blockchain i giełda Upbit, już oferuje NFT lub dostęp do DeFi. Największą platformą DeFi w Klaytn jest KlaySwap, która posiada 274 miliony dolarów w całkowitej wartości zablokowanej (TVL), zgodnie z danymi DeFi ecosystem tracker DeFi Llama. Upbit, największa giełda w kraju, posiada swój własny rynek NFT.

Krajowe firmy mogą mieć jednak trudności z wprowadzeniem na rynek południowokoreański gier opartych na blockchainie. Prawo zabrania obecnie przyznawania w grach nagród pieniężnych, w tym kryptowalut. Przepisy te skłoniły koreańskich urzędników do zażądania od Apple i Google usunięcia gier typu play-to-earn (P2E) z ich koreańskich sklepów w grudniu 2021 roku.