Rząd Korei Południowej staje się inwestorem w Metaverse

Rosnące zainteresowanie Korei Południowej rodzącą się technologią może skłonić inne kraje do poważniejszego potraktowania idei metawersum.

Korea Południowa, kraj znany z surowego stanowiska w sprawie regulacji kryptowalut, stawia na Metaverse. Rząd zainwestuje ponad 223,7 miliardów wonów (177,1 milionów dolarów) bezpośrednio w różne projekty z nim związane.

Decyzja o zainwestowaniu w rodzące się technologie Metaverse czyni Koreę Południową jednym z pierwszych państw, które zdecydowały się na taki krok. Inwestycja została dokonana w ramach programu „Digital New Deal”, którego celem jest inwestowanie w nowe technologie. Program jest prowadzony przez południowokoreańskie Ministerstwo Nauki i Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych pod kierownictwem Lim Hyesook, który nazwał metawersum „niezbadanym cyfrowym kontynentem o nieokreślonym potencjale”, wskazując na zainteresowanie rządu przejęciem inicjatywy w zakresie technologii metawersum.

Krajowy fundusz zostanie najpierw wykorzystany do budowy platformy metaverse na poziomie metropolii, która umożliwi obywatelom wirtualny dostęp do różnych programów i usług rządowych.

Doniesienia o rosnącym zainteresowaniu rządu Korei Południowej metaverse pojawiły się po raz pierwszy w lutym 2022 r., kiedy to dwaj wielcy detaliści uruchomili na swoich platformach integrację metaverse i sztucznej inteligencji, aby poprawić doświadczenia klientów.

Korea Południowa, znana jako kraj postępowy pod względem technologicznym, podjęła aktywne kroki w celu promowania rodzącej się technologii blockchain. Była jednym z pierwszych rządów, które wprowadziły przypadki użycia blockchain w urzędach państwowych, co stanowiło precedens dla innych krajów.

Metaverse to wirtualna rzeczywistość, w której niezbywalny token (NFT) działa jako towar (kawałek ziemi, tkanina, awatar itp.). Chociaż koncepcja ta jest dość nowa, wywołała największy szum w świecie kryptowalut po NFT. Wszystkie główne firmy technologiczne, takie jak Facebook, Google czy nawet Apple, wykazały duże zainteresowanie tą koncepcją. Facebook posunął się tak daleko, że zmienił całą swoją nazwę na Meta.