Microstrategy kupiło więcej bitcoinów

Notowana na Nasdaq firma dokonała trzeciego dużego zakupu kryptowaluty.

„Microstrategy kupiło około 2574 bitcoinów za 50,0 mln dolarów w gotówce zgodnie z polityką dotyczącą rezerw skarbowych, po średniej cenie około 19 427 USD za bitcoin. Obecnie posiadamy około 40 824 bitcoinów” – napisał w miniony piątek na Twitterze Michael Saylor, prezes firmy:

O swoim zakupie spółka poinformowała już amerykańską Komisję Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Zgodnie z wnioskiem złożonym do regulatora, firma zadeklarowała, że ​​„posiada około 40 824 bitcoinów, które zostały nabyte po łącznej cenie zakupu 475,0 mln USD, łącznie z opłatami i kosztami”.

Bitcoin kosztuje obecnie około 19153 USD, co oznacza, że ​​BTC przechowywane w skarbcu Microstrategy jest warte ponad 780 milionów dolarów.

To trzeci tak duży zakup bitcoinów dokonany przez Microstrategy. Zakup pierwszej partii miał miejsce w sierpniu 2020 r. – wówczas było to 21 454 bitcoinów za łączną kwotę 250 mln dolarów. We wrześniu firma zakupiła 16 796 dodatkowych bitcoinów za łączną cenę 175 mln dolarów. Zakupy ułatwił Coinbase.

Od czasu swojego pierwszego zakupu Michael Saylor był zagorzałym zwolennikiem bitcoina. Udzielił wielu wywiadów, brał też udziałw podcastach. We wszystkich audycjach, w jakich występował, podkreślał, że bitcoin jest najlepszym środkiem przechowywania swego majątku – wielokrotnie lepszym niż złoto. W październiku br.Saylor ujawnił: „Osobiście kupiłem 17 732 BTC, które kupiłem średnio po 9 882 USD”.

MicroStrategy to firma dostarczająca Business Intelligence (BI), oprogramowanie mobilne i usługi w chmurze. Założone w 1989 roku przez Michaela J. Saylora i Sanju Bansala przedsiębiorstwo opracowuje oprogramowanie do analizy danych wewnętrznych i zewnętrznych w celu podejmowania decyzji biznesowych i tworzenia aplikacji mobilnych. Najnowsza platforma firmy w zakresie oprogramowania do analizy biznesowej, funkcjonująca pod nazwą MicroStrategy 2020, obejmuje ulepszenia funkcji HyperIntelligence dostawcy, wbudowany system analityczny wykorzystujący rozszerzoną inteligencję i technologię uczenia maszynowego. Poprzednia wersja oprogramowania skupiała się na trzech obszarach: analizie federacyjnej, umożliwiającej rozszerzoną łączność ze źródłami danych i aplikacjami; mobilność transformacyjną, ułatwiająca tworzenie aplikacji mobilnych; i HyperIntelligence, integrując wykrywanie tożsamości Bluetooth i głos.